Elektromobilio baterija – koks jos veikimas?
Jeigu vairuojate elektromobilį, ko gero esate pastebėję vieną niuansą – 80% baterijos įkrova pasiekiama labai greitai, tačiau vėliau įkrovimas sulėtėja. Net jeigu ir nesate krovę elektromobilio, tai ko gero galėtumėte pastebėti ir kasdieniuose baterijas naudojančiuose prietaisuose. Kodėl taip vyksta?
Trumpoji versija – mažėjant laisvai talpai baterijoje, didėja įtampos viršijimo ir baterijos apgadinimo rizika, todėl ribojama įkrovimo galia. Įkrovimo galia apibrėžia įkrovimo stotelės ir elektromobilio galimybes greitai įkrauti bateriją. Paprastai tariant, kuo didesnė įkrovimo galia, tuo greičiau įkraunama baterija. Kiekvienas elektromobilis turi maksimalią įkrovimo galią, kurią gali priimti ir kiekviena stotelė turi maksimalią įkrovimo galią, kurią gali pasiūlyti.
Jei įkrovimo stotelėje pasirodysite su 20 proc. įkrova, baterijos įtampa bus mažesnė nei gamintojo numatyta maksimali vertė. Įkrovimo stotelės galės pasiūlyti maksimalią įkrovimo galią, nes baterijos įtampa turės vietos augimui saugiose gamintojo numatytose ribose. Įkrovimo metu įtampa galiausiai priartės prie maksimalios vertės, kurios kompiuteris neleis viršyti, todėl krovimo tempas ir sumažės.
Beje, elektromobilių gamintojai iš tikrųjų ir nerekomenduoja, kad vairuotojai visada įkrautų elektromobilius iki 100 proc. Ličio jonų baterijos sensta greičiausiai, kai yra paliekamos pilnai įkrautos ar pilnai iškrautos. Įkraudami savo baterijas tik iki 80 proc. ribos jūs jas tausojate. Taip pat reikia priminti, kad elektromobilio įkrovimo laiką lemia ir aplinkos faktoriai, įskaitant orus.