Vitamino C nauda ir veikimas

0 23

Askorbo rūgštis, kuri dažniausiai vadinama tiesiog vitaminu C yra vandenyje tirpi medžiaga, kuri taip pat yra randama daugelyje maisto produktų. Organizme askorbo rūgštis veikia kaip puikus antioksidantas, kuris geba apsaugoti ląsteles nuo laisvų radikalų daromos žalos. Jie organizme susidaro tuomet, kai valgomas maistas žmogaus organizme pasiverčia į energiją – laisvieji radikalai veikia žmogaus organizmą dėl cigarečių, dūmų, ultravioletinių spindulių ir oro taršos. Taigi, vitaminas C kuo puikiausiai padeda apsisaugoti nuo žalos, todėl vartoti juos tikrai pravartu. Negana to šis vitaminas turi įtakos ir kolageno gamybai, kas yra labai svarbu, nes būtent kolageno baltymas palaiko odos grožį bei padeda greičiau gyti žaizdoms. Taip pat vitaminas pagerina kitų vertingų medžiagų absorbciją ir yra naudingas imunitetui stiprinti.

Galima apstebėti šio vitamino naudojimą kosmetikoje – ypač populiarus vitamino C serumas, kuris padeda turėti nepriekaištingą odą. Tai ne tik padeda sulėtinti odos senėjimo procesą, bet ir ją skaistina, todėl vitamino C serumas yra nepakeičiama odos priežiūros priemonė. Pigmentinės dėmės, neryškus randeliai gali būti įveikti su vitamino C turinčiomis priemonėmis, nes jos padeda pašviesinti odos atspalvį. Negana to oda taip pat gali tapti daug tvirtesnė, kas ypač reikalinga žiemos metu, kai ji yra labai pažeidžiama. Vitamino C serumas gali būti puiki išeitis norint pagydyti egzemą bei pagerinti odos tekstūrą.

Vartoti vitamino C papildus irgi labai sveika ir dažniausiai verta suvartoti bent jau privalomą dienos normą. Ją galima pasiekti ne tik papildais, bet ir valgant tam tikrus produktus. Pavyzdžiui, moterims reikia per parą suvartoti 75 miligramus vitamino C, o vyrams 95 miligramus. Vaikams šie kiekiai paskiriami mažesni. Gauti šio vitamino norma galima iš citrusinių vaisių, paprikų, kivių, braškių, pomidorų, brokolių ir daugelio kitų maisto produktų. Vitamino C trūkumas organizme gali turėti įtakos nuovargiui, odos problemoms, plaukų slinkimui, depresijai, anemijai ir dar daugeliui kitų nemalonių dalykų. Dėl šios priežasties labai svarbu suprasti, kad vitamino C vartojimas būtinas, jei nepasisavinate reikiamo jo kiekio su maistu.

Komentarai
Kraunama...